(obowiązująca od dnia 25.02.2025 r.)
I. Preambuła
1.1. Dążąc nieustannie do zapewnienia jak najlepszej ochrony praw Klientów sklepu internetowego www.abiksmeble.pl (dalej: ,,Sklep internetowy’’), pragniemy poinformować, iż w swoich działaniach dochowujemy należytej staranności w zakresie ochrony praw Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając tym samym obowiązujące przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).
1.2. Polityka Zwrotów ABIKS MEBLE (dalej: ,,Polityka Zwrotów’’) stanowi integralną część obowiązującego Regulaminu sklepu internetowego ABIKS MEBLE (dalej: ,,Regulamin’’). Tym samym użyte w niniejszej Polityce Zwrotów określenia pisane dużą literą stanowią definicje o określonym znaczeniu nadanym im w punkcie I obowiązującego Regulaminu.
1.3. Celem niniejszej Polityki Zwrotów jest określenie zasad związanych z uprawnieniami Klientów będących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami z uprawnieniami Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży oraz określenie procedur w zakresie dokonywania zwrotów Towarów.
II. Informacje o prawie do odstąpienia od umowy
2.1. Z zastrzeżeniem postanowienia 2.6. poniżej, Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta korzystającemu ze Sklepu internetowego przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży Towaru bez podania przyczyny, stosownie do przepisów Ustawy o prawach konsumenta.
2.2. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wszedł w posiadanie ostatniego z Towarów dostarczonego na podstawie jednego Zamówienia lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta weszła w posiadanie ostatniego z Towarów dostarczonego na podstawie jednego Zamówienia.
2.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta musi złożyć stosowne oświadczenie. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży musi być złożone wobec Sprzedawcy w jeden z następujących sposobów:
wysłane pocztą na adres siedziby firmy Sprzedawcy: ul. Katowicka 7, 63-648 Słupia pod Kępnem;
wysłane pocztą elektroniczną na adres mailowy: stolarstwo2009@wp.pl.
2.4. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może skorzystać z wzoru udostępnionego przez Sprzedawcę formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży, jednak nie jest to obowiązkowe.
2.5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
2.6. W przypadku zakupu Towaru wytworzonego na indywidualne zamówienie Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie ma prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta.
2.7. W przypadku umów wskazanych w postanowieniu 2.6. powyżej Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma jednak prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w ciągu 2 dni od dnia zaksięgowania płatności (ceny sprzedaży za Towar) przez Sprzedawcę. Sprzedający zobowiązuje się wystosować do Klienta wiadomość e-mail z informacją o dacie zaksięgowania płatności w dniu jej zaksięgowania.
2.8. W przypadku umów wskazanych w postanowieniu 2.6. i 2.7. powyżej, na karcie poszczególnego Towaru, jak również przy składaniu Zamówienia, widnieć będzie informacja o braku możliwości odstąpienia od Umowy sprzedaży na mocy przepisów Ustawy o prawach konsumenta oraz o możliwości odstąpienia na podstawie postanowienia 2.7. niniejszej Polityki Zwrotów.
2.9.Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku:
w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
w której Konsument oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji.
2.10. Zwracany Towar powinien posiadać oryginalne i niezniszczone opakowanie producenta, powinien być kompletny, nie może nosić śladów użytkowania. Do zwracanego Towaru powinien być dołączony dowód jego zakupu oraz wszelkie inne przedmioty/dokumenty otrzymane przez Konsumenta w związku z zakupem Towaru. Brak spełnienia ww. warunków nie uzależnia jednak możliwości dokonania zwrotu Towaru.
III. Skutki odstąpienia od umowy przez Konsumenta
3.1. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego Konsumenta sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca zostanie poinformowany o decyzji Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży.
3.2. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie - w każdym przypadku Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
3.3. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta powinien odesłać lub przekazać Towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni. Klient będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
3.4. W przypadku dokonania stosownych ustaleń pomiędzy Konsumentem oraz Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta a Sprzedawcą i podjęcia przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta decyzji o zwrocie Towaru bezpośrednio do jego producenta, koniecznym jest przekazanie przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta do Sprzedawcy numeru listu przewozowego, który został nadany paczce ze zwracanym Towarem bezpośrednio do jego producenta. Zaleca się sporządzenie dokumentacji zdjęciowej przed i po zapakowaniu przesyłki.
IV. Postanowienia końcowe
4.1. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszej Polityki Zwrotów w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu internetowego pod adresem www.abiksmeble.pl oraz pobrać ją i sporządzić jej wydruk.
4.2. Polityka Zwrotów stanowi integralną część obowiązującego Regulaminu sklepu internetowego ABIKS MEBLE.
4.2. Polityka Zwrotów wchodzi w życie z dniem 25.02.2025 r.